Doordat leerkrachten in een team samenwerken en hun activiteiten en lessen samen voorbereiden kan de afstemming tussen leerjaren makkelijker gerealiseerd kan worden. Dit werkt ook bevorderend in de afstemming op niveau per leerling, doordat er samen gekeken wordt hoe hier het beste aan tegemoet gekomen kan worden.
We stellen daarom graag even ons team aan u voor. Alle contactgegevens van onze medewerkers kunt u vinden middels deze link
LEERTEAMS
|
BASISTEAM
|
LEERJAREN
|
LEERKRACHT(EN)
|
Leerteam Geel

|
Basisteam Zon
|
Leerjaar 1-2
|
 |
Basisteam Maan
|
Leerjaar 1-2 |
 |
Basisteam Ster |
Leerjaar 1 -2 |
 |
Leerteam Blauw
|
Basisteam Bloem
|
Leerjaar 3-4
|

Juf Miranda
Juf Yvette G.
|
Basisteam Vlinder |
Leerjaar 3-4 |

Juf Rianne
|
Basisteam Pauw |
Leerjaar 3-4 |
Juf Bonnie
|
Leerteam Groen
|
|
|
|
Basisteam |
Leerjaar 5 |

Juf Shania
|
Basisteam |
Leerjaar 5 |
Juf Maartje
Juf Melanie Leraarondersteuner
|
|
Leerjaar 6
|
Juf Nicolette
|
Leerteam Paars
|
|
|
|
Basisteam
|
Leerjaar
7-8
|

Juf Susanne
Juf Quinn Onderwijsassistente
|
Basisteam
|
Leerjaar
7-8
|

|
Directie
&
Intern begeleider
|
Iris Odekerken(dir.)
Rachel Peters
Jean-Paul Reul
|

Iris Odekerken
Rachel Peters

Jean-Paul Reul
|
Specialistenteam |
Iris Odekerken - Schoolleider
Jean-Paul Reul - intern begeleider
Ginnie de Jonge - Taal/leesspecialist in opleiding
|
|
 |
Vakleerkracht Gym
Sporfunctionaris JOGG Gemeente Brunssum
Vakleerkracht Muziek - Juul Hissel
|

Juf Meggie

Juf Melissa
|
Conciërge |
Elisa Ponsens |
 |
Vaste Vrijwilliger |
Jean Zwart |
 |
Administratief medewerkster |
Loes Martens |
|
Gezonde school team |
Jean-Paul Reul - Coördinator Gezonde school
Angeliek Laumen - Coördinator pedagogisch team
Meggie Boumans - vakleerkracht Gym
Melissa Winthaegen - Sportfunctionaris JOGG gemeente
|
|


Toelating, time out, schorsing en verwijdering van leerlingen
Inleiding
Nederland kent een leerplichtwet. Deze wet zegt dat alle kinderen met ingang van de maand nadat
ze vijf jaar worden, volledig leerplichtig zijn. Deze leerplicht eindigt op hun achttiende verjaardag
of wanneer er sprake is van behaalde startbekwaamheid in het beroepenveld. Vanuit dit oogpunt is
in Nederland toelating regel en niet-toelating of verwijdering uitzondering. Kortom, een leerling
mag in beginsel niet van onderwijs verstoken zijn.
Daarnaast hebben ouders in beginsel keuzevrijheid ten aanzien van de school voor hun kinderen.
Deze keuze bepalen zij onder meer aan de hand van de pedagogische en didactische opvattingen
van de school en de levensbeschouwelijke kleur van de school. De keuzevrijheid is grondwettelijk
verankerd, evenals de vrijheid onderwijs aan te bieden. Juist daarom moet zorgvuldig met de
schoolkeuze van ouders worden omgaan. Ook daarom is toelating regel, en wel toelating tot de
school van keuze.
Toch kan het zo zijn dat het College van Bestuur (als bevoegd gezag van de school) zich
genoodzaakt ziet een leerling niet toe te laten of dat tijdens de schoolloopbaan over gegaan moet
worden tot schorsing en/of verwijdering. Deze notitie is bedoeld om de procedure hierover
inzichtelijk en transparant te maken en daarmee een bijdrage te leveren aan een juiste en
zorgvuldige uitvoering. In de schoolgids wordt een samenvatting van deze notitie opgenomen,
inclusief gronden voor weigering. De notitie is onderdeel van het schoolplan en ligt op de school ter
inzage en is digitaal beschikbaar via www.movare.nl.
De toelichting en de bijlagen maken onderdeel uit van de notitie Toelating, time-out, schorsing en
verwijdering van leerlingen.
Klik hier voor het volledige document!
Mediaprotocol voor leerlingen
Wij, Bs. Langeberg, ressorterend onder het bevoegd gezag van Onderwijsstichting MOVARE, willen dat
onze leerlingen leren in schriftelijke en digitale bronnen informatie te zoeken, de betreffende
informatie te ordenen en te beoordelen op waarde voor zichzelf en anderen. Als school leveren we
een bijdrage aan het verantwoord gebruiken van het internet, e-mail en mobiele telefoons als
informatie- en communicatiemiddelen door onze leerlingen. Deze middelen zijn een afspiegeling
van de maatschappij: net als in de maatschappij moeten leerlingen leren wat goed is en wat niet
goed is, wat kan en wat niet kan. Leerlingen worden daarom gewezen op omgangsvormen en het
gebruik van deze informatie- en communicatiemiddelen.
Wij zullen onverantwoord gedrag en/of gebruik zoveel mogelijk voorkomen zonder leerlingen alle
verantwoordelijkheid uit handen te nemen. Het personeel zal leerlingen aanspreken op ongewenst
gedrag (surf-, chat-, e-mail, mobiele telefoon, camera en mp3-speler et cetera) en ongewenst
gebruik van elektronische informatie- en communicatiemiddelen (EIC-middelen).
Onverantwoord gedrag en/of gebruik is gedrag en/of gebruik tegenstrijdig aan de doelstelling en
identiteit van de school. Hierbij wordt in het bijzonder gedacht aan illegale toepassingen van
bestanden, godslasterlijke, beledigende, aanstootgevende, gewelddadige, racistische,
discriminerende, intimiderende, pornografische toepassingen, zinloos tijdverdrijf en/of andere
toepassingen die strijdig zijn met de wet of als onethisch te karakteriseren zijn.
Klik hier voor het volledige protocol